onsdag 2 november 2016

Idag kommer han...


Idag kommer han hem, våran Johan efter hela tio dagar i Afrika.
Som vi längtat.
Våran granne Peter och Albin åker och hämtar honom vid 17.30 tiden på stationen, vi har nämligen inte lyckats få på vinterdäcken på någon av bilarna så Peter var snäll och erbjöd sig att åka.
Bästa grannarna har vi, helt klart.

Jag måste berätta vad som hände mig igår också, jag tänkte att jag skulle rå om min hud så efter duschen satte jag på mig en ansiktsmask, väntade i 15 minuter och sen när jag drog av mig masken sved det i hela ansiktet, det kändes som jag fått tredje gradens brännskador.
Jag fick alltså en allergisk reaktion.
Hela ansiktet var helt rött och svullet och jag blev jätterädd.
Jag kommer aldrig i hela mitt liv ha en ansiktsmask igen.
Aldrig!
Jag kastade förpackningen och kommer inte ihåg mörket på masken, ska fråga min syster för hon köpte en likadan och masken fungerade hur bra som helst på min henne-men inte på mig, uppenbarligen.

 Just nu sover Maja, Emil är ute och Albin spelar NHL på sitt rum och surar över att han har en för kort vi hockeyklubba.
Han har inte klagat förut men vem vet, han kanske vuxit ur den över helgen eller så...
Blir väl till att köpa en ny då så han kan spela ordentligt på nästa träning och resten av säsongen 🙈







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar