fredag 25 september 2015

Dop...

Hej hej! 
Snart är det dags för den här familjens prinsessa att döpas.

Jag har så smått börjat att förbereda och pyssla inför den stora dagen.
Färgtemat kommer vara ljusrosa, vitt och med lite, bara lite inslag av ljusgult.
Detta kommer bli super, tror jag ;)

Här kommer en liten förhandstitt :)






Servetter och muffinsformar från Lagerhaus.
De rosa rosetterna har jag fixat själv med hjälp av sidenband från Panduro, de vita har jag köpt färdiga :)
(Ville ha den "rätta" rosa färgen på rosetterna och jag hittade inga färdiga såna, däremot hittade jag ett sidenband i den perfekta rätta rosa, vara då bara att slå sig ner på en köksstol och börja knyta egna fina rosetter, det funkade ju också som tur var.)

Vimpeln är gammal, köpte en med alla regnbågens färger för något år sedan, tror tillochmed jag köpte den till Albins treårs kalas, (han är 8år idag så det var ett tag sedan.)

Nu klippte jag iallafall sönder den, alla ljusrosa och vita vimplar sparade jag och fäste dem på ett vitt sidenband.
Blev ju toppenbra.
Den som spar han har :)

Nästa vecka tänkte jag ta en tripp ner på stan och köpa på mig ännu mera till dopet, bl.a material till inbjudningskort, spetsduk och mera sidenband.
Visar då i ett inlägg vad jag köpt och hur jag tänkt mig med allt :)

Nej hörrni, nu startar vi denna dag.
Ha en bra fredag och trevlig helg!

Kram 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar