söndag 13 december 2015

Årets gran...



Nu är den på plats, årets julgran :)

Alltså man skulle kunna sammanfatta allt såhär:
Att Johan och jag har olika, verkligen olika idéer på hur den perfekta julgranen ska se ut.

Jag skulle ju, som jag skrev i fredags köpa en julgran men kom sen på att det skulle vara mysigt om hela familjen tog en tur ut i skogen för att leta efter vår egna julgran.

Sagt och gjort.
Vi tog bilen, åkte ut i skogen för att leta efter den finaste svenska klassiska julgranen. 
(Vi känner markägaren så vi hade lagen på vår sida.)

Först letade vi tillsammans men sedan delade vi upp oss. 
Precis när jag hittat den perfekta granen (enligt mig) kommer J släpandes på denna, denna enligt honom prefekta granen.
Alltså.
Jag tycker den är för gles.
Formen och höjden e perfekt men den är inte så tät och inte så grann, tycker jag.
Johan tycker den e perfekt så den fick sin plats här i vårt vardagsrum iallafall :)

Det blev alltså ingen såndär disneygran för familjen Englund iår men ärligt talat så är denna perfekt ändå, vi har ju letat och höggt den själva, det betyder ju massor :)

Just nu sitter vi i soffan, vi har tagit fram glögg, pepparkakor och tänt ljusen i granen.
Nu är det bara o vänta, vänta på att julafton kommer.
Inte långt kvar nu... 
<3

Vi hörs imorgon igen, då ska ni få se bättre bilder på granen och en närbild på pyntet :)
Kram 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar