onsdag 4 maj 2016

Och så kom sommaren...



Hej hej!
Ser ni?
Jag har städat ute på altanen, igen.
Eller jag har rättare sagt städat ute vid poolen.
Altanen städade jag och gjorde klar för våren här om veckan :)
Nu har vi ju dessutom öppnat poolen, älskar, ska bara fylla upp den med mera vatten nu efter vintern :)

Det har ju varit så regnigt den sista tiden (de tre senaste dagarna borträknade) så vi har inte hängt här ute alls men snart kommer iallafall våren och sommaren hit på riktigt (nu?) och då vill jag vara redo att slänga mig i en solstol i samma stund som den första varma dagen kommer.
Så härligt!

Vi brukar alltid öppna upp poolen första maj, då tar vi bort vinterplåtarna och startar upp den för säsongen men detta år tjuvstartade vi och tog bort plåtarna redan i mitten av april.
Bästa!
Det är dock ännu alldeles för kallt för ett dopp ;)
Mina nya solstolar förresten, hur otur?
De finns tydligen bara svarta kvar så jag väntar med tålamod tills de vita åter finns på lager, hade ju gjort en beställning på vita men av någon anledning kom svarta-fel så nya dynor får duga sålänge.
(Ska köpas nu i veckan som kommer.)
Växterna som jag tänkt köpa ut hit väntar jag med, har bestämt exakt vilka växter som ska få pryda altanen iår men eftersom det fortfarande är så kallt på nätterna får de vänta på affären tills nätterna blir varmare så de inte fryser ihjäl på en gång :)

Ha en fin dag nu så hörs vi snart igen, kanske inte imorgon men snart :)
Kram 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar