onsdag 18 november 2015

Laxpasta...




Godmorgon! 
Lax (innan du steker laxen så pressa ut lite citronsaft på varje laxbit.)
Pasta
Pesto
(Jag brukar köpa färdig pesto, blanda pesto+pasta.)
Soltorkade tomater 
Fetaost
Ruccola 
Rödlök
Svarta kärnfria oliver 

Man kan ju göra det enkelt för sig och blanda pasta, pesto, laxen + allt det andra i en stor skål.
Det gjorde jag alltid förut.
Nu för tiden gör jag dock alltid såhär, kan var och en plocka de man själv vill :)

Såååå gott! 

Idag är det ju onsdag som ni alla säkert vet, på söndag är det dags för lilla M att döpas så jag har lite att fixa med nu i veckan.
På lördag ska vi dessutom (min mamma, pappa, mormor, morfar, syster med familj mfl) i sedvanlig ordning sådär helgen innan första advent träffas ute på landet och binda våra egna adventkransar, äta den första pepparkakan och dricka en (eller flera) koppar glögg.
Jag älskar glögg och pepparkakor :)

Idag ska Maja och jag ta oss ner på stan och köpa lite mera silkespapper så jag kan göra ännu flera pom poms, har en bild i mitt huvud hur jag ska duka i lokalen där vi ska ha dopfikat.
Avslöjar inget, det ska få bli en överraskning för alla som kommer.

Nu tar vi tag i dagen så hörs vi såklart snart igen.
Kram
S




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar