torsdag 4 februari 2016

Lite nytt till Skrållan...



Och så en ny t-shirt till Emil :)


Hej hej! 

Nu längtar jag verkligen till våren, tänk vad skönt att bara kunna gå utanför dörren utan att behöva klä på sig till tusen. 
Så skönt och som jag längtar, slippa tjocka jackor, vantar, mössor och på tal om det, overaller, tänk att få slippa allt detta med termobyxor och overaller-åh, hoppas våren kommer tidigt i år :)

Inatt sov den lilla tjejen 3 timmar i streck-det kändes som rena lyxen-ni som har bebisar fattar ;)
Lilla M har alltid sovit minst 6H i ett streck, vaknat ätit och somnat om, men nu-pust!
Varje timme vaknar hon, hon är inte ledsen utan ligger i sängen och "pratar" och ger sig inte med jollrandes förrän jag går upp och ger henne flaskan.
Nu när hon sover i eget rum så får man snällt sitta där inne, mitt i natten på en oskön köksstol med flaskan i handen så hon kan dricka sin älskade välling-hur mycket välling kan en bebis äta på natten? 
Hur mycket som helst tydligen.
Och ja, hon äter regelbunden på dagarna också-såklart så det är inte så att hon "tar igen sig" på nätterna.

Men men, så kan det vara, jag brukar ägna förmiddagarna till typ ingenting så jag har tid till vila när Skrållan sover middag.
Som nu, hon har precis somnat och jag ska lägga mig i sängen med nyaste numret av PLAZA och vem vet, kanske somnar jag också till en stund :)

Ha en fin dag nu.
På återseende.
Kram 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar