måndag 7 mars 2016

Vardagsrummet...


Godmorgon!
Hoppas ni mår bra, vi mår okej.
Det är ju begravning för J:s kära pappa på fredag-det känns så jobbigt.
Det kommer bli en tuff dag, barnens tuffaste dag hittills <3

Ni vet ju att jag värderar hälsa och tid med familjen högst, högre än allt.
Vi har, (eller jag har) därför beslutat att leja bort det som är kvar att göra på huset i renoveringsväg.
Vi kommer förstås att göra lite småfix själva men det som är kvar på altanen, jobbet med muren och tvättstugan inte kommer bli projekt som J ska ta sig an.
Det får någon annan göra, någon duktig och vettig hantverkare borde det väl finnas där ute, eller hur :)

Detta är iallafall lite nytt som ska få flytta in i vardagsrummet nu i vår.
Ny matta är köpt, en vas för vårens och sommarens alla fina buketter, en ny blomma och världens kanske bästa doftljus-VOLUSPA.

Nu sover den lilla tjejen, E och A är i skolan och J jobbar.
Jag ska fundera ut vad jag o M kan göra idag-när hon vaknar.
Vädret är ju minst sagt jättetrist. Vintern kom igen över natten och jag känner mig färdig med pulkaåkning så något annat än det kommer vi iallafall göra idag, vad återstår att se dock :)

Ha en fin dag.
Kram 
S






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar