fredag 12 juni 2015

Smulpaj och Ikea...

Blåbär och röda vinbär blev en smaskig smulpaj :)


Hej på er! 
Hoppas ni mår bra.
Bjuder på en bild från häromdagen då jag bakade världens enklaste och godaste smulpaj :)

Recept:

Du behöver:
•Bär ca 100g
(Denna gång hade jag röda vinbär och blåbär i botten.)
•3 msk potatismjöl 
•1.5 dl mjöl
•1.5 dl havregryn 
•3 msk socker 
•100g smör 

Gör såhär:
•Ha i bären i en ugnssäker form 
•Strö över potatismjölet på bären.
•Blanda mjöl, havregryn, socker och smör i en skål.
•Ha på smulpajen över bären och in i ugnen, 200 grader i ca 15-20 min.
Servera med vaniljglass eller vaniljsås.
                           Klart


Vad händer idag då? 
Jag tänkte bege mig till Ikea, behöver bl.a  köpa en spegeldörr till en garderob men jag behöver även till Blomsterlandet (som ligger alldeles vid Ikea) för att inhandla lite mer växter till poolområdet-kan aldrig få för mycket växter där ute.
(Jag tar med mig Emil och Albin som bärhjälp, skulle aldrig klara av att åka o handla själv nu såhär i slutet av graviditeten :-P)


Må så gott! 
Kram 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar