lördag 31 oktober 2015

Baka baka liten kaka...



Äppelpaj på G...

Och chokladmaränger...


Hej hej! 
Detta är vad vi pysslat med idag, chokladiga maränger och en äppelpaj :)

Eller vi och vi förresten.
Maja satt i sin babysitter, Emil ville inte vara med, Albin tröttnade efter de första tre marängerna vi gjorde så där stod jag själv med allt, som vanligt.
Det är precis likadant när vi ska mysa och baka pepparkakor.
Slutar alltid med att jag står där helt själv och kavlar och trycker ut fina pepparkakor ;)

Aja, de är ju med en stund iallafall.
Snart är Maja så stor att hon kanske vill hjälpa till också, och kanske, kanske har hon bättre/längre tålamod än pojkarna :)

Snart kommer barnens farfar hit, jag tänkte då att vi skulle fika, och tro mig när jag säger att E och A kommer ta åt sig äran när farfar förhoppningsvis) berömmer det "vi" gjort ;)

För er som vill göra egna maränger.
Gör såhär:

Ta fram:
3 ägg
1 dl strösocker 
1.5 dl florsocker 

Gör såhär:
Sätt på ugnen, 100 grader
Vispa äggvitorna från äggen tills de börjar "ludda" och ha i sockret (lite i taget.)
Vispa tills allt är vitt! 
Ha i florsockret och vispa, vispa och vispa!

Forma/klicka ut smeten på en plåt. 

Jag använde chokladsås som topping :)

In i ugnen ca 1 timme.

FÄRDIGA

Nu hör jag hur farfar kör upp på garageuppfarten, precis när jag skrivit klart, perfekt tajming :)

Vi får höras imorgon igen.
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar