fredag 2 oktober 2015

Inbjudningskorten till Majas dop...

Hej hej!
Nu är inbjudningskorten till Majas dop färdiga.
Jag gjorde dem själv och tycker faktiskt att de blev riktigt bra :)

Vill du göra egna?
Gör såhär:




Vik de båda sidorna in mot mitten.


Klipp nedtill samt upptill för en rak och fin kant.



Jag skrev ut texten på helvita papper och fäste den med ett hjärta av kork.
(Hjärtat är ett klistermärke, köpt på TGR.)

Sist men inte minst så knöt jag ett rosa sidenband runt.
Det blev liksom pricken över i:et ;)

KLART!

Hur enkelt som helst, ellerhur?


Nu är de redo att läggas i kuverten och skickas ut ;)

På tal om skickas, jag måste köpa flera frimärken, jag har redan skickat ut några inbjudningar men när jag tog högen med kuvert från köksbordet häromdagen glömdes några kvar, typiskt mig.

Idag är det ju som bekant fredag också, veckans absolut bästa dag.
Maja och jag ska i sedvanlig ordning ta oss ner på stan för att handla lite gott till helgen och såklart så måste vi ju också införskaffa oss en helgbukett, tror det får bli liljor denna gång.

Älskar doften av liljor :)

Ha det så bra, nu ska vi åka iväg.

Vi hörs snart.
Kram 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar