onsdag 27 januari 2016

En liten tjej i en stor säng...


Maja tittar på medan jag och J sätter upp rullgardinen i vårt sovrum.

God förmiddag! 
Hoppas allt är bra med er, som jag skrev igår är allt sådär lagom bra med oss.
Maja sov förvisso bra i natt och därmed jag med men sedan har vi en tonåring här hemma som man måste säga åt både en, två, tre och fyra gånger om grejer som man tycker borde vara självklara för en snart fjortonårig kille.

Så jobbigt.
Är det inte tjat om läxan så är det om hurvida man kan/ska vara uppe till 01 varje natt och sedan dagen efter klia sig i huvudet och undra varför alla tycker at man är så sur, tvär och lättretlig.

Undra varför dom (läs skolan) tycker det liksom?
Kan det vara så att bristen på sömn gör sig påmind?

Försök förklara det för en tonåring, skulle förmodligen vara lättare att förklara och få Maja 6.5 månad att gå på pottan själv.
Pust!

Aja, nog klagat.
Det är väl såhär för de flesta familjer med tonåringar hemma, mer eller mindre iallafall.

Just nu har jag slängt ihop en smet med chokladmuffins, så gott och så fort de är klara ska jag mumsa i mig en, eller två ;)

Ha en bra dag nu.
Kram 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar