fredag 15 januari 2016

Maja flyttar in i sitt rum...




Hej hej! 
Hoppas ni mår bra :)

Maja har ju fram tills nu sovit inne hos oss i en liten babycrib men eftersom man inte kan sänka botten så är jag rädd att hon ska resa sig upp, luta sig över kanten och ramla ner.
Anledningen till att vi köpte den från fösta början var för att jag ville ha henne nära när hon va pyttis, jag visste att hon skulle behöva flytta in i sitt rum vid ca sex månader.
Nu är den lilla damen nästan sju månader och sitter helt själv så nu är det dax för henne att sova i eget rum-hade mer än gärna flyttat in hennes stora säng in till oss men den får inte plats-hon kännas så långt bort där i sitt egna rum, min lilla tjej.
(Jag har investerat i en ny babyvakt, ljudet är perfekt och jag vaknar av hennes minsta ljud, som om hon hade sovit brevid mig så det känns tryggt iallafall.)

Andra natten själv i eget rum nu, hoppas det går lika bra som igår.
Hon vaknade dock till några gånger men jag försökte vara snabb dit o peta in nappen så hon inte skulle piggna till ;)

Nej hörrni, J och jag sover i vardagsrumnnet denna helg, hela sängen och allt annat inifrån sovrummet har faktiskt fått flytta till vardagsrummet-projekt nytt sovrum är igång :)

Ha en bra dag nu så hörs vi snart igen, såklart.
Kram 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar