onsdag 13 januari 2016

Världens godaste muffins och en mormor på besök...



Hej hej!
 
Idag på förmiddagen var barnens mormor var här och maja o jag bjöd på muffins, de är verkligen jättegoda.
Vill ni göra egna?

Ta fram:
200 g smör 
4 dl strösocker 
4 ägg
3 dl mjöl 
1 tsk bakpulver 
1 tsk vaniljsocker 
1 dl kakao 

Gör såhär:
Sätt ungen på 175 grader.
Vispa smöret och sockret tills det blir en "créme".

Tillsätt äggen, ett i taget-fortsätt vispa (elvisp)

Blanda mjöl, vaniljsocker, bakpulver o kakao och ha i allt i smeten.

In i ugnen, ca 15 min (beroende på hur stora muffinsformar du använder samt hur kladdig du vill ha dina muffins.

Jag körde dessa i 15 min och de blev helt perfekta (enligt mitt tycke och smak.)

Nu är klockan strax tre, Maja sover och jag sitter i soffan och letar inspiration till vårt vardagsrum samt sovrum som just nu är under förvandling :)

Vi får höras snart igen, jag ska googla vidare efter bl.a en fin lampa som ska få pryda ena byrån inne i sovrummet.
Ta hand om er.

Kram 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar