söndag 24 maj 2015

Afternoon tea party...

Hej hej! 
Idag ska jag träffa fem andra gravida tjejer.
Vi alla väntar barn nu i sommar, så kul och spännande.

Vi har träffats en gång tidigare men för någon vecka sedan fick en tjej, eller två-vet inte :) idén att vi skulle ses över ett så kallat afternoon tea party hemma hos henne nu strax innan alla bebisar kommer.
Väldans trevligt!

Jag har fått i uppgift att baka tårta och småkakor. 
Sagt och gjort! 



Marängtårta med choklad och jordgubbar och vaniljsås, smaskens :)

Recept marängtårta

Du behöver:
Marängbottnar, 4 st
(Denna gång köpte jag färdiga marängbottnar, från affären.)

2 chokladkakor, jag köpte vanliga mjölkchoklad.
1 liter jordgubbar.
Vaniljsås
Grädde 

Gör såhär:
Smält chockladen i en kastrull.
Bre ut på marängbotten.

Varva sedan vaniljsås, tunna skurna jordgubbar och den smälta chokladen på marängbottnarna.
(Spar lite smält choklad till garneringen.)

När tårtan är färdig, ganera med grädde och ha på jordgubbar.
Slingra lite smält choklad över jordgubbarna! 
Klar! 
En riktig sommartårta :)

Nu måste jag skynda mig iväg så jag inte blir sen.

Hörs imorgon! 
Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar