onsdag 8 april 2015

Att välja barnvagn...



Bugaboo Buffalo...
Mountain Buggy/Urban Jungle...
Brio Go...
Teutonia Cosmo. 
Teutonia Be You

Hej igen! 
Nuså. 
Vi har tittat, klämt och känt på sååå många olika vagnar.
Valet har stått mellan dessa, inga, verkligen inga andra vagnar ute på marknaden än de ovan tilltalade oss. (Förutom den vi tillslut valde.)
Det vi visste var att vagnen skulle vara säker och stabil, ta liten plats i bilen och kännas komfortabel både för den lilla bebisen att sova i men även för oss att köra.

Vi hade en Bugaboo Cameleon till Albin när han var liten och jag gillade den inte alls.
(Vet att jag måste vara den enda i världen som inte gillar Bugaboo men så var det.) 
Hur som helst, vi hade den i ca 3 månader och köpte sedan en ny.
Jag kommer ihåg att jag tyckte den var "rapplig" att fälla ihop och att den hade noll gung/fjädring för bebisen.
Detta var ju 8 år sedan så när vi stod inför val av vagn denna gång tänkte jag ändå att jag skulle ge Bugaboo en ny chans, inte Cameleon dock utan Buffalon, den med lite större hjul men 
den föll oss dock inte heller i smaken, dels pga fjädringen som var nästintill obefintlig och dels för att den kändes jobbig att fälla ihop.

Vi fortsatte letandet och kollade lite på Mountain Byggys Urban Jungle, den kändes lättkörd och så men ett stort minus med den var att när vi byter till sittdel sen kan man bara ha den framåtvänd, värdelöst.

Brio Go då, den gillade vi, det enda minuset med den var att den tog upp hela bagageutrymmet i vår bil, den blev verkligen jättestor och jättelång ihopfälld. 
Den fick gå bort.

Teitonia Be You och Teutonia Cosmo tittade vi också på, vi hade en Teutonia vagn till Emil när han var liten som vi var nöjda med.
Nja, vi tyckte de kändes tunga och klumpiga plus att de har väldigt, väldigt små framhjul.

Vad blev det då? 
Jo en Emmaljunga Viking.
Hela tiden i i vagndjungeln föll vi, både J och jag tillbaka på denna. 
Den känns stabil, lättkörd, har en fjädring som vi tycker är tillräcklig och det bästa av allt, den tar väldigt liten plats i bilen. (Och så är den väldigt snygg också, tycker vi iallafall.)

Denna tror jag kommer bli kanon, både för oss att köra men även för den lilla bebisen att sova i :)

Emmaljunga Viking :)
(Bild kommer imorgon, den e fortfarande inte helt ihopsatt så kika in då om ni vill se hur den ser ut, vilken färg vi valde osv.)

Sådär, nu har vi även bockat av barnvagn på "att göra/att köpa till bebisen-listan", känns skönt :)

Nu tar vi vara på denna kväll, jag tänkte slänga mig i soffan o se om det finns något värt att se på TV:n ;) 

Må så gott nu så hörs vi imorgon igen! 
Kram 
S







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar