måndag 6 april 2015

Projekt extrarum blev projekt bebisrum...

Hej på er denna annandag påsk...

Kommer ni ihåg inlägget jag gjorde förut om att göra om i vårt extrarum, jag får tänka om där eftersom det inom snar framtid kommer bli ett rum till lillebror/lillasyster.
Rummet kommer bli helvitt, menar, ingen fondtapet eller liknande då rummet är ganska litet.
Jag kommer dock satsa på en accentfärg, antigen ljusrosa eller ljusblå. (Jag vet att jag är tråkig men jag tycker faktiskt att rosa hör flickor till och att blått står för pojkar.)

Lite av detta har jag tänkt mig i det kommande barnrummet.

Pom poms...


...dessa från Leilasgeneralstore. 

Klädhäst till de söta bebiskläderna...


...denna från Ikea. (Den ska dock få genomgå en smärre förändring av mig senare, självklart visar jag er steg för steg hur jag kommer göra när det väl är dax.)

En liten söt kanin från Maileg ska nog få plats där inne också :)
(Bild lånad från Google.)


En till underbar kanin, även denna från Maileg. 
(Bild lånad från Google.) 

Nedan vimplar från Kappahs serie Newbie, älskar färgerna :)


(Bilderna på vimplara är lånade från Google.)

Kolla även in Ikeas nya barnserie charmtroll, helt i min smak :)




(Alla bilder från Ikeas charmtroll-serie lånade från Google.)


Har så mycket idéer och tankar och tror det kommer bli jättebra tillslut.

Håll till godo, vi ska snart rensa ur där inne och ni kommer få följa med på resan från extrarum till bebisrum.

Må så gott denna lediga måndag.

Kram 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar