söndag 12 april 2015

Till det nya barnrummet...

Hej på er! 
Tänkte visa lite vad vi köpt till den nya barnkammaren :)
Eftersom vi har gjort oss av med allt efter Emil och Albin har vi köpt allt nytt. (Vi tänkte där och då, för 8 år sedan att vi inte skulle ha fler barn.)
När Albin kom hade vi bla spjälsäng, bäddset, bilstol, skötbord och lite kläder kvar efter Emil men inte denna gång.
Måste erkänna att det är väldigt kul ändå, att planera inköp, köpa nytt mm :)
Det blir lite som med första barnet faktiskt.

Visar lite vad vi köpt, bilderna är dock lånade från Google, de vi köpt ligger fortfarande kvar i sina kartonger vilket de får fortsätta göra, när vi gjort klart inne i blivande barnkammaren så tänkte vi packa upp allt och ställa allt där det är tänkt att stå :)


En spjälsäng från Brio. 
(Smart att den går att justera i takt som barnet växer, från spjälsäng till en liten juniorsäng.)

Vi köpte även en Bedside Crib (märke Troll)
Denna ska vi ha vid min sida av sängen den första tiden :)

Och en vit filt från Bliss

Älskar också färgerna på dessa filtar från By Heritage, (bilden längst ner till höger) jag kommer så fort jag vet vilken färg jag behöver beställa en utav dessa.
Finns bl.a på Miniroom.


Bäddset till spjälsängen från Garbo&Friends.
Älskar färgerna! 

Jag har också tänkt mig två stycken stolar från Eames, barnmodellen såklart och ett barnbord, är dock osäker på om jag vill ha det bordet med träben, eller om jag satsar på ett helvitt, det återstår att se :)
(Det lutar starkt åt det helvita.)

Tror det kommer bli hur bra som helst, längtar tills vi fått iordning därinne så jag kan börja möblera,
Denna vecka på onsdag går jag in i v.32 så det är ju ingen jättepanik än :)

Kommer ni ihåg att jag visade er en klädställning i ett tidigare inlägg, den är från Ikea,
Jag har tänkt ha den vid barnsängen med den lillas kläder på.
Jag kommer dock skippa "hyllan" högst upp och även krokarna.
Svårt för er att se framför er hur det kommer bli men jag lovar att lägga upp bilder sen på klädställningen när den är monterad och klar :)

En enkel vit skötbädd, vi kommer ha den i vår tvättstuga, precis som vi hade när Albin var liten.

Och så har vi införskaffat oss ett Britax babyskydd med basenhet.

Så nu kan vi checka av ännu mera från "att köpa till bebisen" listan, känns skönt :)

Idag är det ju annars som bekant måndag, barnen är i skolan och jag ska försöka ta mig till HM under dagen, behöver verkligen ett par nya gravidbyxor.

Det tar sig, snart vet vi vem du är därinne ❤️



Må så gott hörrni, på återseende.

Kram
S





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar