måndag 27 april 2015

Kortvecka...

Hej på er, denna vecka är vi (eller ni som jobbar och går i skolan) lediga på fredag.

Även om jag just nu är hemma om dagarna så känns det skönt med en ledig fredag, ledigt innebär ju sovmorgon och familjemys :)

Tänk, jag har aldrig varit sjukskriven i hela mitt liv och jag vet att vissa tycker att graviditet inte är en sjukdom och jag håller med, det är ingen sjukdom men det kan vara en tillfällig (med betoning på tillfällig, tur nog) funktionsnedsättning.
Jag har så ont i ryggen och fogarna att det känns som ryggen bokstavligt talat ska gå av om jag sitter still för länge, likadant känns det om jag står still för länge.
Helt otroligt, när jag väntade Emil och Albin kände jag inte av några krämpor alls, jobbade på och levde som vanligt.
Jag tyckte tillochmed att gravida som klagade på diverse krämpor bara kände efter liiiite för mycket och liksom suckade åt dom, hemskt när jag tänker efter och  det tyckte tydligen karma också, uppenbarligen ;)

Nåväl, snart är denna graviditet över och hur jobbigt det än varit så kommer det vara så värt det när lillebror/lillasyster är här sen.

Bjuder på en bild från när jag kunde stå i badrummet i ca 15 minuter för att bara locka håret, var väl ca ett halvår sedan :)

Ha det bäst nu, jag ska ta tag i tvättberget och fortsätta i den takt fogarna och ryggen tillåter att rensa upp och fixa i de två rummen här hemma som är under "konstruktion".

Kram på er! 
S






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar